DANNERHØJ GRUPPE

- spejd er sejt!

De hårde facts

Hvornår er der spejder?

  • Søndage - se kalender - for børn i alle aldre fra 0-16 år
  • Plus hver anden torsdag kl. 18.30-20.00 for børn i 2.-3. klasse
  • Tirsdag i ulige uger kl. 18.30-20.30 for børn i 4. klasse og opefter
  • Ingen spejder i skoleferierne

Hvad koster det? 

  • Kontingent kr. 180 pr. halvår for spejdere 0-7 år og kr. 430 pr. halvår for ældre spejdere
  • Søskenderabat for flere spejdere
  • Indmeldelse koster kr. 125

Hvordan kommer jeg med?

  • Bare kom! Kig i kalenderen hvornår vi mødes. Vi holder til på Spejdergården, Hellevadvej 51, Klokkerholm
  • Vil du vide mere, så skriv til os på kontaktsiden.

Nyheder

Kom og se vores ”nye” hus

Vi flyttede ind på ”Spejdergården” for næsten 30 år siden, og i årene der er gået har flere hundrede voksne og børn fået massevis af oplevelser, læring og minder for livet som spejdere og ledere med ”Spejdergården” som udgangspunkt. De 30 år satte imidlertid også sit præg på ”Spejdergården” og Dannerhøj Gruppe har arbejdet i flere år på at finansiere det, der i første omgang bare skulle være et nyt tag, men endte med en total renovering af stuehuset på gården.

Der er brugt mange penge og oceaner af tid på at forvandle vores tilholdssted ”Spejdergården” på Hellevadvej 51 i Klokkerholm fra en næsten-ruin til en ideel ramme om spejderarbejdet i Klokkerholm og omegn, og nu kan vi med stolthed fremvise resultatet af anstrengelserne.

Derfor vil vi gerne se alle spejdere, forældre, bedsteforældre, alle Dannerhøj Gruppes venner, spejderkolleger, håndværkere, tidligere spejdere, ledere og andre med interesse i og for gruppens virke, trivsel og historie.

Indvielsen foregår lørdag den 21. april, hvor vi holder åbent hus fra kl. 1300-1600 med forskellige underholdende spejderaktiviteter, som man selv kan prøve af, hvis man har lyst. Der bliver serveret kaffe, the og kage, og der vil være mulighed for at bese såvel huset, som udenomsbygninger, -arealer og -faciliteter.

Klokken 1400 klippes "knobrebet" over og Spejdergården erklæres officielt for genåbnet.

Klokken 1800 holder spejdere, forældre, ledere og bestyrelse Spejderbal i laden med middag og levende musik.

Vi ses til en spændende dag på Spejdergården
Spejderhilsen
Jørgen Møller Larsen
Gruppeleder

Efter en lang sommerferie, og en fantastisk sommerlejr på Vendelbo Jamboretten, er vi klar til efterårssæsonens spejderi i Dannerhøj, og vi siger velkommen til nye og gamle spejdere. Spejdergården er stadig ikke færdig, men der mangler ikke længere så meget, så vi kan vist godt regne med, at kunne komme inden døre og hygge os ved brændeovnene inden vinter.

Men inden da har vi meget andet vi vil lave, og her kommer nogle vigtige datoer:
•    19.-20. august – Oprykningslejr på Spejdergården
•    27. august - Lederarrangement
•    9. september – Sponsorløb
•    17. september – Vandredag 10 - 75 km
•    18. september – Sct. Georgsløb for mikro, mini og junior
•    7.-9. oktober – Gruppetur til Solsbækhytten
•    16.-24. oktober – Efterårsferie, PLankurser og Klankurser
•    29. oktober – Junior/tropsdag i Sindal
•    4.-6. november – Ingonyama (for nye tropspejdere)


Vi bruger rigtig meget e-mail til vores kommunikation med hinanden, med spejderne og med forældrene. Det er derfor vigtigt, at den e-mailadresse vi har registreret, er en der dur, og en der bliver checket regelmæssigt.

Mødetiderne er ind til videre fastlagt sådan – bemærk ændret tid for mikro/mini:
•    mikrospejdere (0.-1. klasse) kl. 18.30-19.30
•    minispejdere (2.-3. klasse) kl. 18.30-20.00
•    juniorspejdere (4.-5. klasse) kl. 18.30-20.30
•    tropspejdere (6. klasse og op) kl. 18.30-20.30
 
Har du eller dine forældre spørgsmål kan I kontakte:
Jørgen Møller Larsen
Trøgdrupvej 8, Ørum
9320 Hjallerup
Tlf.: 40 75 46 38
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Fra d. 17-23 april havde Dannerhøj Gruppe, 6 tropspejdere på påskekursdus, i Toggerbo, midt i Mols Bjerge, på Djursland.

Det var : Hans, Anne, Salik, Jonas, Mikkel og Søren.

Jeg var selv nede og hente dem pån lejren, sammen med Flemming (Mikkel´s far), og kom lidt for tidligt derned, så vi nåede at gå en tur i den skønne natur omkring Toggerbo. Vi nåede også at overvære den traditionrige "æggekastekamp", der går ud på at kaste æg på hindanden inden man tager hjem.--- Man lære meget på et påskekursus, men jeg tror nu også de er lidt skørre på sådan en lejr--- !!!Spejderne havde det i alletilfælde sjovt.

Jeg havde 3 spejdere i bilen hjem,---- INGEN af dem opdagede at vi kørte på asfalt, før de var hjemme.

Henrik

Kære spejdere og spejderforældre

Nu er der mindre end en uge til vi skal af sted på alle tiders spejderlejr på Mosbjerg Spejdercenter: Vendelbo Jamborette 2011. Dette brev indeholder først og fremmest information til jer, som er forældre til en spejder, der skal på lejr - måske for første gang. Yderligere information kan findes på hjemmesiden vj2011.dk .

 

Ankomst

Trop og juniorspejder: vi mødes på Mosbjerg Spejdercenter lørdag den 23. juli kl. 10.00 Der er ingen aktiviteteter lørdag, så dagen bruges til lejretablering. Medbring en solid madpakke til frokosten.

Mikro og minispejder: vi mødes tirsdag den 26. juli kl. 9.00

 

Afrejse

Spejderne skal hentes på Mosbjerg Spejdercenter lørdag den 30. juli, kl. 11.00.

Kom gerne i god tid, så I har tid til at se stedet (og give end hånd med at pakke ned).

 

Lommepenge

Max kr. 20 pr dag man er på lejren. Mikro, mini og juniorspejderne skal sætte pengene i "lederbanken" ved ankomsten, og får pengene udleveret løbende på lejren. Pengene - i mønter - afleveres i en kuvert med navn og beløb. Skal man købe andre ting, f.eks. en t-shirt, så læg en indkøbsseddel i kuverten og lige penge.

Tropspejdere kan vælge selv at passe på deres penge, eller sætte dem i "lederbanken".

 

Mobiltelefoner

Mobiltelefoner og andet elektronik medbringes på eget ansvar. Husk at medbringe en lader til telefonen (mærkes med navn).

 

Sygesikringskort

Husk det gule sygesikringskort! Afleveres til en leder ved ankomsten.

 

Medicin

Hvis du bruger medicin, så husk at tage det med, og at orientere lederne.

Almindelig håndkøbsmedicin f.eks.hovedpinetabletter sørger lederne for, og må ikke medbringes.

 

Nødtelefon til lejren

40 75 46 38 - indtal en besked, hvis den ikke bliver taget.

 

Adresse på lejren

Spejderens navn

Dannerhøj Gruppe

Mosbjerg Spejdercenter

Elmevej 6, Mosbjerg

9870 Sindal 

Husk at skrive mindst ét brev - og gerne flere! Det er SÅ dejligt at få brev, når man er på lejr :-)

 

Besøg

Der er ikke planlagt nogen besøgsdag, men man er velkommen til at komme på besøg under hele lejren. Husk at spejderne kan være ude på aktivitet/hike i længere tid ad gangen, så forhør først om tidspunktet passer. Se programmet i "lejragendaen" på hjemmesiden: vj2011.dk

 

 

Hjemve

At være væk hjemmefra i længere tid, vil altid kunne give lidt hjemve. Snak med spejderen om dét at have hjemve, og hvordan han/hun skal håndtere det. Det er som oftest en dårlig ide, at spejderen ringer hjem - det forstærker blot hjemveen. Vi fraråder derfor at de mindre spejdere medbringer mobiltelefoner.

 

Lejragenda

Alle praktiske informationer om lejren er samlet i en "lejragenda", som kan downloades fra hjemmesiden: vj2011.dk . Det er et lille hefte, som kan printes og foldes, så det passer i uniformslommen. Så har man altid informationen lige ved hånden.

 

T-shirts

Det er muligt at bestille t-shirts, trøjer, huer m.m. med Jamborette-logoet. Se priser m.m. på hjemmesiden vj2011.dk . Der er i øjeblikket stort pres på levering af t-shirts, men send en bestilling på mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. (vare, størrelse, pris) inden lejren, så videreekspederes bestillingen,og forhåbentlig kan man få t-shirts m.m. udleveret på lejren. Får man ikke tingene inden lejren slutter, vil de blive efterleveret. Det vil formentlig - i begrænset omfang - være muligt at købe t-shirts m.m. på lejren, og det vil helt sikkert være muligt at efterbestille.

 

Ledere

Følgende ledere/hjælpere vil være til stede på lejren:

  • Gruppe- og mikroleder Jørgen Møller Larsen, tlf. 40 75 46 38
  • Tropsleder Henrik Sørensen, tlf. 26 28 40 33
  • Tropsleder Mette Chemnitz, tlf. 21 79 31 20 (fra tirsdag)
  • Juniorleder Birthe Hansen, tlf. 21 69 46 00
  • Minileder Jørn Andersen tlf. 22 59 20 05 (fra tirsdag)
  • Minileder Heidi Ø. Hald (fra tirsdag)

 

Hjælpere:

  • Lene Storgaard Larsen
  • Trine Kart
  • Pernille Dalbjerg Sørensen
  • Ole Kunnerup

 

Rygsæk

Trop og juniorspejdere skal på hike - dvs. de skal ud at gå med baggage til en eller to dage. Sørg for en rygsæk, som er til at gå med en hel dag. Det behøver dog ikke at være superkvalitet - de skal jo ikke på trekking i Himalaya. Se hike-info på hjemmesiden: vj2011.dk

 

Liggeunderlag

Selvoppustelige liggeunderlag er gode at ligge på, men temmlig svære at pakke sammen. For en mikro- eller minispejder er det helt umuligt; for en juniorspejder er et i bedste fald meget svært. Desuden er mange (billige) modeller temmlig tunge. Vi anbefaler de sorte skumgummi-liggeunderlag fra Spejder-Sport - de er overkommelige i pris, isolerer godt, vejer ingenting, og ruller - næsten - sig selv sammen.

 

 

Pakkeliste

 

Der må medbringes én rygsæk pr. person - ingen plastikposer og løse effekter. Sovepose og liggeunderlag fastgøres på rygsækken. Medbring desuden en lille dagtursrygsæk til madpakken, udflugter etc.

Når man skal pakke til en sommerlejr er der nogle ting man skal tænke på:

  • Det er en god ide at pakke selv - så ved man, hvad man har med, og hvor det er.
  • Der skal være ligevægt i rygsækken, og det tungeste skal være øverst og tættest på kroppen.
  • Soveposen mærkes med navn og gruppe
  • Husk navn og gruppe på tørklæde, uniform, lommelygte osv. Alt hvad du vil være sikker på at få med hjem skal mærkes.
  • Kom tingene i poser i rygsækken (en pose for hver dag med t-shirt, undertøj og strømper) - så er det meget lettere at holde styr på.
  • Kom en sort affaldspose i rygsæggen, og derefter indholdet i affaldsposen - så er dit tøj sikret mod regnvejr.

 

Bestik:

  • Dyb plasttallerken.
  • Flad plasttallerken.
  • Plastkrus eller mugge.
  • Kniv, gaffel, ske.
  • Viskestykke
  • Et par tøjklemmer

 

Toiletsager:

  • Tandbørste og -pasta
  • Kam/børste
  • Sæbe og vaskeklude
  • Shampoo
  • Deodorant
  • Håndklæde
  • Solcreme
  • Evt. hygiejnebind/tamponer
  • Evt. myggemidler

 

Tøj:

  • Bukser/shorts (2 par af hver)
  • T-shirts - en pr. dag
  • Badetøj (hvem ved)
  • Undertøj - et sæt pr. dag
  • Strømper/sokker - 1 par pr. dag
  • Nattøj
  • Trøje
  • Vindtæt jakke
  • Varm trøje
  • Regntøj

 

Fodtøj:

  • Sandaler/sommersko
  • Travesko/støvler
  • Gummistøvler

 

Andet:

  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Evt. sovedyr
  • Lommelygte
  • Sangbog
  • Evt. bålkappe
  • Evt. siddeunderlag
  • Drikkedunk (kan være en 1/2l. sodavandsflaske)
  • Sygesikringskort!
  • Evt. medicin
  • Lommepenge
  • Madpakke til frokost lørdag
  • Mærker til swopping

   

Deltagerliste

Mikro/mini (fra tirsdag):

  • Olivia Veggerby
  • Marcus Christensen
  • Christian Veggerby
  • Karoline Toftelund
  • Mads Egebak
  • Marcus Olsen
  • Mathias Langeland
  • Nanna Klingberg
  • Niels Hald
  • Stine Chemnitz
  • Victoria Storbank

Junior/trop (hele lejren):

  • Adreas Langeland
  • Asger Kofoed
  • Asta Kunnerup
  • Emil Nielsen
  • Emma Chemnitz
  • Frida Kunnerup
  • Hans Kart
  • Kristine Veggerby
  • Lærke Engen
  • Magnus Sørensen
  • Marie Veggerby
  • Martin Egebak
  • Nanna Bertelsen
  • Peter Kragh
  • Anne Daugberg
  • Eliza Larsen
  • Jacob Borrisholt
  • Jonas Olsen
  • Mikkel Klingberg
  • Rasmus Kærsgaard
  • Søren Kart

 

Vi har travlt med at bygge om på Spejdergården, med at rejse penge til vores daglige aktiviteteter og frem for alt med at lave et stykke fornuftigt spejderarbejde med alle de børn og unge, der har valgt at være spejdere i Dannerhøj Gruppe. 

Vi forsøger også at holde forældre og spejdere orienteret om hvad der foregår og hvilke planer vi har - det gør vi meget gerne på e-mail. 

Derfor rækker tiden ikke altid til også at få opdateret hjemmesiden. Fohåbentlig bærer forældre og spejdere over med os. Og for andre interesserede der forvilder sig ind på vores hjemmeside - den manglende aktivitet på hjemmesiden er ikke udtryk for en manglende aktivitet i spejdergruppen. Snarere tværtimod!

Spejderhilsen
Jørgen

Kalender

31 dec
Junior/tropsmøde
Dato 31.12.2024 18.30 - 21.00
14 jan
Junior/tropsmøde
14.01.2025 18.30 - 21.00
16 jan
Minispejd
16.01.2025 18.30 - 20.30
28 jan
Junior/tropsmøde
28.01.2025 18.30 - 21.00
30 jan
Minispejd
30.01.2025 18.30 - 20.30
11 feb
Junior/tropsmøde
11.02.2025 18.30 - 21.00
13 feb
Minispejd
13.02.2025 18.30 - 20.30
22 feb
Tænkedag
22.02.2025
25 feb
Junior/tropsmøde
25.02.2025 18.30 - 21.00
27 feb
Minispejd
27.02.2025 18.30 - 20.30